Sneeuwklassen: vrijdag 9 januari 2015

Het leven zoals het is in de kamers van de sneeuwklassers:

–          Theodore gebruikt zijn tandpasta om zijn lippen in te smeren.

–          Toen Ambre onder de douche stond liet het licht het plots afweten. De hele gang heeft het geweten.

–          Bo dacht dat de kuisvrouw haar pyjama had meegenomen voor haar dochter. Dit had Lien haar althans wijsgemaakt nadat zij de pyjama zelf had verstopt.

–          Maxime sleurde Lukaz al zingend mee naar buiten bij het open doen van de deur.

We zijn onze dag gestart met een stevig ontbijt, daarna trokken we onze warme kleren aan en gingen op stap. We stapten langs de skipiste naar het natuurreservaat. Het uitzicht was alweer prachtig en hier lag nog een dikke laag sneeuw. Dit was de ideale plek om wat proefjes te doen in de sneeuw. Onze 3 monitoren, Shana, Tuline en Julie leerden ons via enkele opdrachten heel wat bij. Zo hebben we onze hartslag gemeten, voor en na een inspanning, we bestudeerden sneeuw van dichtbij, ontdekten hoe we ons het best kunnen beschermen tegen de kou en nog veel meer.

Voor we terugkeerden naar het hotel maakten we nog even tijd voor een sneeuwballengevecht! Remco was onze Chinese vrijwilliger, hij deed dienst als mikpunt. Omdat we maar niet genoeg kregen van het sneeuwbalgooien, gingen de jongens en de meisjes het nog eens tegen elkaar opnemen. Daarna gingen we terug naar het hotel, helaas was het deze keer wel bergop.

Deze middag stonden er fish sticks met puree en tartaar op het menu OF witte pens met appelmoes. Er was ook een foodfight in het restaurant onder leiding van moni Julie. Er viel zowaar 1 komkommerschijfje op de grond.

Vanaf de middag verdween het zonnetje achter de wolken en begon het langzaam te overtrekken. Tijdens onze 3de skiles begon het vervolgens te sneeuwen! Alle groepen namen vandaag ook de skilift, alle beginners  en gevorderden hebben de skipistes dus onveilig gemaakt.

Enkele skiavonturen:

Noa Yan wou bij het skiën tijdens zijn val de waterval van dichterbij bekijken. Bo en Evy schaven hier hun Frans bij  door een babbeltje te slaan op de skilift. Bij de skilift aan het hotel gaat alles automatisch en moeten we de beveiliging niet zelf naar beneden doen. Toen we op een andere lift kwamen waar we het wel zelf moesten doen, vergaten velen dit en zo konden ze er niet uit. Hierdoor hing de lift geregeld stil. Indy schreeuwde plots heel luid van het schrikken, ze kennen de kinderen van Huizingen hier dus al in Valmeinier. Maxime gleed uit en deed zijn split.

De meeste kinderen hebben het skiën al goed onder de knie, het skiën wordt dan ook steeds leuker. Dit betekent echter niet dat we nooit vallen. Bij het binnenkomen in het hotel zijn de kinderen dan ook druk aan het vertellen hoe vaak of hoe weinig ze gevallen zijn. Moe maar voldaan kropen we in de douche. Het was vandaag al wat kouder, zo’n warme douche kan dan echt deugd doen.

Na het vieruurtje was het alweer tijd voor het vervolg van het toneel en de zangstonde. Tijdens de zangstonde zongen we een liedje van “Doewakadoe”, maar Alexandre maakte hiervan “Doekakadoe” want dit kan je effectief doen!

Het avondmaal:

Voorgerecht: tortilla met salsa

Hoofdgerecht: Stoofvlees met worteltjes en aardappelen OF gebakken aardappeltjes met groentjes.

Dessert: appeltaart

Om tot rust te komen staat er vanavond nog een sessie YOGA op het programma. Daarna kruipen we alweer onder de wol.

Tot morgen!