Sneeuwklassen: donderdag 8 januari 2015

Vandaag is het 8 januari, de verjaardag van Mélissa! Proficiat!

Verder viel Jasper uit zijn bed en viel Nolan achterover toen hij het raam wilde openen. We zijn de dag dus goed gestart! : )

Bij het ontbijt stond er een heerlijk roerei op het menu. Perfect om ons op te laden voor de leerwandeling. We gingen met de bus naar Valmeinier 1500 en maakten daar een korte wandeling om wat bij te leren over de typische huizenbouw. Aan de hand van een quiz moesten we dan woordkaarten proberen te bemachtigen. Met deze woorden moesten we een zin vormen. ‘Proficiat, vraag je beloning aan de buschauffeur met het volgende wachtwoord’. Dit wachtwoord moesten we zoeken door een rebus op te lossen. Van de buschauffeur kregen we dan een lekker snoepje.

We waren dol op het middagmaal want we konden kiezen tussen pizza en waterzooi. De meesten kozen voor de pizza maar dan wel zonder de olijven.

Ons eten kon niet snel genoeg op zijn want we keken enorm uit naar de skiles. We namen voor het eerst de lift en gleden al erg sierlijk van de groene piste.

Hier volgen opnieuw enkele van onze belevenissen:

– Senne en Remco vielen van de pannenkoekenlift, Dakota zelf  2x.

– Pedro schrok toen er iemand snel passeerde en viel om.

– Zeno viel tegen Evy, Evy tegen Twan, Twan tegen de skimoni en de skimoni tegen Thibaut. Alweer een ski- effect dus. Of was het nu domino – effect? Wij weten het niet meer.

– Jasper gleed buiten de piste, vloog daarna terug op de piste en deed een koprol.

– Juliette is tegen een paaltje geskied, maar ze heeft het overleefd.

– Bij het rechtstaan viel Orphée en gleed ze verder op haar achterwerk.

– Sara was bang voor de skilift, maar de skimoni heeft haar goed geholpen.

– Milly haar skistok is van de skilift gevallen, Jasper leende haar zijn stok als een echte gentlemen.

– Skimoni Johan gaf iedereen een bijnaam. Rina heet vanaf nu KOKOT, Dylan heet nu PETIT CHAT. Hem mag je zelf JOJO noemen.

Na de skiles was het weer genieten van een heerlijke douche! Fris gewassen gingen we kijken naar het toneel van de moni’s en zongen we leuke liedjes.

Het avondmaal:

Voorgerecht: pastasalade met gerookte zalm

Hoofdgerecht: pasta carbonara OF koolvis met boontjes, puree en botersaus

Dessert: rijstpap

Loopt het water jullie al in de mond? Wees gerust, we verhongeren hier niet!

Naar aanleiding van een verhaal over een sneeuwuil gaan we ons nu nog creatief uitleven met wasco’s.

De kamerprijs was vandaag voor Dakota en Senne! Dit was zeker verdiend!

We willen ook graag de groetjes doen aan onze ouders, grootouders, broers en zussen. We missen jullie wel, maar komen toch nog niet naar huis want het is hier te leuk!

PS: Terwijl de kinderen in hun bedjes liggen te snurken, begint de sneeuw hier in Valmeinier naar beneden te dwarrelen. Morgen dus een vers laagje sneeuw!!