Sneeuwklassen: zaterdag 10 januari 2015

Het is weekend! Maar van lekker lang uitslapen is hier geen sprake, we hebben immers weer heel wat op het programma staan.

Eerst namen we een stevig ontbijt en in het weekend hoort daar een heerlijke croissant bij!

Dan was het tijd voor het monispel. We werden in groepjes verdeeld, er zaten ook kinderen van andere scholen bij in elke groep. We moesten opdrachten uitvoeren: een menselijke piramide maken, zo lang mogelijk in elkaars ogen blijven kijken zonder te knipperen, om ter verst een sneeuwbal gooien, een minuut vertellen over een onderwerp zonder een bepaald woord te gebruiken . . . Per opdracht kon je geld verdienen, met dat geld kon je dan achteraf kledij en accessoires kopen om zelf je sneeuwmonster te creëren. De groep met het best vermomde sneeuwmonster won.

Deze middag stond er ravioli op het menu, alsook spinaziestoemp met chipolata.

Zoals steeds moet er ook geskied worden vandaag! We trekken onze skispullen tegenwoordig snel aan en ook de skiliften hebben geen geheimen meer voor ons. Gevallen wordt er echter nog steeds, toch komen we na de val al sneller recht. Behalve Alexandre dan die in grand d’ écard schoof. Toevallig was de juf in de buurt om dit op foto vast te leggen : )

Na de skiles hadden we natuurlijk honger!

Avondmaal:

Voorgerecht: tomaat mozzarella

Hoofdgerecht: Kip met ananas met rijst OF tortellini met kaassaus

Dessert: kriekentaart

Geen rustige avondactiviteit vandaag, skikledij terug aantrekken en helm opzetten, wij gaan zakglijden! Voor velen was dit het hoogtepunt van de dag! Er werd veel gegleden en al eens gebotst, maar nog veel meer gelachen! Intens genieten van sneeuwpret!

Vandaag hebben we geen tijd genomen om met de kinderen even samen te zitten voor de krant, geen extra anekdotes dus vandaag. Het is voor ons toch ook weekend, hé! : )