Sneeuwklassen: woensdag 7 januari 2015

Na een deugddoende nacht werden we gewekt met minder saaie muziek dan deze van de busrit. Toch hadden we nog een paar uur extra willen slapen.

We genoten van een lekker ontbijt alvorens een ‘glij’wandeling te maken naar Valmeinier 1500. Onze plastic zakken werden getest op enkele steile hellingen. Ze hebben het overleefd. Oh ja… ook wij kwamen er zonder kleerscheuren vanaf!

We kwamen wel enkele ijsplekken tegen. Gelukkig werden we gewaarschuwd en een gewaarschuwd man is er 2 waard! Waarop juf Eline zei: “En een gewaarschuwde vrouw zelf 3.” En Nolan repliceerde: “Dat hangt ervan af welke vrouw!”

Gelukkig moesten we enkel bergaf wandelen/glijden en bracht de bus ons terug naar boven.

Tijdens het middagmaal werden we al wat zenuwachtig want onze eerste skiles kwam eraan. Geen paniek: De balletjes in tomatensaus en hotdogs zijn rustig in onze maag gebleven.

Het was toch even sukkelen om onze skibotten aan te krijgen. Onder een stralend zonnetje vertrokken we richting de skipistes. De gevorderden namen meteen de lift naar boven. Voor de beginners begon het op een lichte helling. Ideaal om te leren ploegen of zoals onze moni het zei: een pizzapunt maken. Heel enthousiast kwamen we de skiroom weer binnen. We kijken al uit naar morgen want dan nemen we, de beginners, onze eerste groene piste.

Enkele van onze belevenissen tijdens de skiles:

– Indy wilde de moni, die zijn been omhoog deed,nadoen. Maar haar been ging veel hoger. Daardoor viel ze en maakte ze een koprol.

– De sneeuw was dieper dan gedacht, daardoor zakten we 50 cm lager.

– Een meisje viel op het einde van de pannenkoekenlift. Hierdoor viel Theo en vervolgens zowat iedereen. Volgens Alexandre heet dit het ski-effect in plaats van het domino-effect.

– Kim deed haar split in de sneeuw toen ze probeerde te stoppen.

– In een bocht skiede Xander tegen een paaltje.

– Prinses op het witte paard: Orphée moest Lukaz recht helpen.

– Milly is uit de bocht gevlogen, met haar gezichtje recht in de sneeuw.

– Zeno bleef lang liggen na het vallen van een pannenkoekenlift, in die tijd is Bo 2 keer gepasseerd, ze liet hem toch gewoon liggen.

Avondmaal:

Voorgerecht: rijst met kip en groentjes

Hoofdgerecht: blinde vink met patatjes en witte kool OF tagliatelli met zalm

Dessert: ijsje

De eerste kamerprijzen (voor de netste kamer) werden uitgereikt. Onze school viel met twee kamers in de prijzen. Een lekker stukje chocolade zal smaken. De gelukkigen zijn Rania en Sara en Twan, Jasper en Zeno. Proficiat!

We waren al erg moe, maar een drama – activiteit konden we nog wel appreciëren. We moesten een situatie van de dag uitbeelden alsof er een foto van ons genomen werd. We hebben goed gelachen. Ideaal om de dag af te sluiten.

Tot morgen