Sneeuwklassen: maandag 5 januari 2015 / dinsdag 6 januari 2015

Op de bus werd er heel wat geslapen, maar ook veel gesnurkt. We apprecieerden de muziekkeuze van onze buschauffeur ook niet echt. We hopen op hiphop voor de terugreis.

Omstreeks half negen  kwamen we dan aan in het zonnige Valmeinier. Bij het uitladen van de valiezen, schoof Indy’s valies sneller het bergje af dan zijzelf. Zo konden we ondanks de vermoeidheid nog even lachen. In het restaurant  stond warme chocolademelk op ons te wachten. We voelden ons hier al helemaal welkom.

Al snel was het tijd om ons skimateriaal te gaan passen. Zo kwamen we te weten dat sommige kinderen grotere voeten hebben dan de leerkrachten. Het wordt morgen nog heel wat om dit alles tijdig aan te krijgen voor onze eerste skiles.

Onze kamers zijn gelegen op de vijfde verdieping. Gelukkig was er een lift om onze bagage snel boven te krijgen. Toen we aan het wachten waren op de lift riep Theo: ’ Sesam open doen.’ Dit bleek echter niet te werken. Na het uitpakken van onze koffer was het tijd voor het middagmaal. De meesten kozen voor macaroni met ham en kaas.

Met een volle maag waren we klaar om het dorp te leren kennen aan de hand van een zoektocht. We vormden groepjes samen met de kinderen van Lot. Het was fijn om andere kinderen te leren kennen. We hebben ook heel wat Engels en Frans gepraat toen we om hulp vroegen aan andere toeristen. Verschillende kinderen maakten al kennis met de gladde grond. Arthur sprong als een huppelend konijntje in de sneeuw. Alexandre was de redder in nood toen het opdrachtenblad van het dorpsspel de skipiste wou leren kennen. Hij dook er achteraan. Met sneeuwballen gooiden we nog niet, maar daar komt wel snel verandering in.

Voor het avondmaal namen we een heerlijke douche. Bo was loodgieter van dienst toen Evy de temperatuur van de douche niet kon regelen. Gelukkig had Bo er verstand van want Evy ruikt beter dan voordien. De kamer van Twan moest verlucht worden wegens het achterlaten van ZIJN CO2 uitstoot.

Avondmaal:

Voorgerecht: bladerdeeghapje met kaas

Hoofdgerecht: kalkoen cordon bleu met patatjes en wortelen met erwten OF pasta met pesto en groentjes

Dessert: eclair

Na een vermoeiende dag hebben we toch nog genoten van een spelletjesavond. We leerden heel wat leuke spelletjes kennen.

Jullie kunnen het wel raden… nu kruipen we onder de wol… zzzzzzzzzzzzz