SNEEUWKLASDAG 7 : 17 januari

Vandaag is het zondag, al merken we daar niet veel van. We mochten een halfuur langer slapen, maar sommigen waren om 6 uur al klaarwakker. Alle meisjes verschenen aan het ontbijt met een vlechtje in het haar, kapster Maya is dan ook druk bezig geweest!

We kijken steeds uit naar  het ontbijt, vandaag kregen we een chocoladekoek. MMmmm heerlijk! Lukas neemt steeds de tijd voor een uitgebreid ontbijt en zit vaak nog te eten wanneer de anderen al lang klaar zijn.

Met een gevulde maag stapten we op de bus richting Valloire, we maakten er immers een mooie wandeling richting Trois Croix.  Op deze wandeling komen we immers uit op een open plek waar een kapel gelegen is en 3 grote kruisen. (zie foto) We maakten deze wandeling niet alleen, ook de school van Lot wandelde met ons mee, we gingen dan ook eens samen op de foto.

Voor het eerst zagen we ook mensen die zich lieten voorttrekken door een hondenslee, iedereen haalde dan ook zijn fototoestel boven! Wael speelde zelf voor hondje tijdens de wandeling. Ook trokken we heel wat springfoto’s.

Na de wandeling kropen we terug op de bus richting hotel, want daar stond ons groentesoepje ons al op te wachten. We konden daarna kiezen voor gepaneerde visbeignets met groentepuree en tartaarsaus OF witte pens met appelmoes. Er werden vooral veel rare combinaties gemaakt.

Na het eten was het tijd voor onze eerste skiles in de namiddag. Het lukt steeds beter en we gaan al wat sneller de berg af. Iedereen heeft nu reeds groene en blauwe pistes gedaan. We worden echte kampioenen op de latten! Mohamed, Brent S. en Ruben blinken echt uit! Dit zijn geen beginners meer! Ook Arko deed erg zijn best vandaag en viel geen enkele keer, Brent VH viel wel 2 keer maar met die dikke laag sneeuw vallen we hier zacht. Alessio vond het supertof dat meester Wim vandaag mee ging skiën met zijn groep. Ilah heeft vandaag een rode piste gedaan die erg steil was, hier mag ze fier op zijn! Ook Dagmar viel maar 1 keer en dat is echt weinig op 2,5 uur tijd. Noa zingt en danst de hele tijd tijdens de skiles. Zo hebben Noa en Claudia samen de pipidans verzonnen. Elke keer als ze moeten plassen, dansen ze eerst de pipidans.

Timmy laat graag weten dat het meisje waarvoor hij gisteren letterlijk viel Noéline heet. De liefde komt momenteel nog van 1 kant, maar we werken eraan! : )

Vic genoot vooral toen hij “meester Wimpie” in de sneeuw kon duwen. Ik zou toch maar opletten Vic, misschien is meester Wim wel uit op wraak . . .

Als vieruurtje kregen we zoete thee en centwafels. De thee vonden velen niet zo lekker, maar het was in elk geval wel lekker warm.

Iedereen kroop in de douche, sommigen liggen per 3 op een kamer en dan is het even wachten. Gitte en Ilah namen een douche bij juf Nele in de kamer, zodat ze niet moesten wachten op hun kamergenoten. Elke dag komen er meer kinderen aankloppen, bij juf Nele ligt er immers een chocotoff klaar wanneer je komt douchen.

We hadden nog even tijd voor het eten, dan is het quiztijd! Ook kregen we allemaal een etiket op het hoofd geplakt met een voorwerp, bekend persoon of iets om te eten erop geschreven. Door JA/NEE- vragen te stellen, moesten ze te weten komen wat er op hun hoofd stond geschreven.

AVONDMAAL

Voorgerecht: salade met gerookte zalm

Hoofdgerecht: Kippenboutjes met rijst, ananas en paprika’s OF spaghetti bolognaise

Dessert: kersentaart

Vanavond staat er nog knutselen op het programma, we kunnen ons dan van onze creatiefste kant laten zien. We maken een heks met wasco’s en houtskool.

Morgen staat er alweer vanalles op het programma, we gaan dus op tijd slapen!