SNEEUWKLASDAG 8 : 18 januari

Hip hip hoera, alweer een jarige! Vandaag is het de verjaardag van juf Nele, ze wordt al een paar jaar op rij  25 jaar oud : )

Bij het ontbijt waren er vandaag ook zachtgekookte eitjes, zouden ze weten dat juf Nele dat graag eet?

Dan trokken we onze skikleding weer aan en gingen op weg naar het dorp, we deden heel wat proefjes in de sneeuw met juf Fiona en juf Dietske. Zo ontdekten we dat sneeuw smelt wanneer we er zout op doen, dat onze handen rood worden van onze bloeddoorstroming wanneer we een hand in de sneeuw plaatsen. Ook blijkt ons lichaam zich te moeten aanpassen aan de hoogte hier. Daarna was het tijd voor een wedstrijdje, de 2 klassen tegen elkaar: Maak de mooiste sneeuwman! UITERAARD won de klas van juf Nele! (zie foto) We hebben de sneeuwman Alfred genoemd. De sneeuwman van de klas van juf Eline heette Veronique. Achteraf hebben de klassen elkaars sneeuwman/vrouw vermoord.

Deze middag stond er een heerlijk paprikasoepje voor ons klaar. Op het menu stonden er hamburgers met aardappelen en een groentenmix OF een specialiteit van hier: een soort panini met ham en kaas en tomaatjes.

Snel aankleden dan, want het is tijd voor de voorlaatste skiles! Tijdens de skiles zitten Dylan en Bryan constant te babbelen. En dan zeggen ze dat vrouwen kunnen tetteren.

Enzo en Vic zijn vandaag geen enkele keer gevallen! Tijdens de skiles moest Enzo wel plassen, hij danste dan maar de pipidans die hij van Noa en Claudia geleerd had.

Na het skiën namen we een deugddoende douche en genoten we van een massage die we elkaar gaven.

Daarna maakten we ons klaar voor het avondeten. Er staat een heuse feestmaaltijd klaar voor ons! Voor het eerst kregen we ook een glaasje frisdrank aangeboden!

AVONDMAAL

Voorgerecht: groententaartje

Hoofdgerecht: vol au vent met FRIETJES!!!

Dessert: LUXE TAART

En dan is het eindelijk tijd voor de dankavond: Elke school brengt een act, wij hebben een prachtig filmpje opgenomen. Op de fotoavond laten we het jullie graag zien! Andere scholen brengen een liedje, dansje of toneeltje. Zelf de moni’s en leerkrachten gaven het beste van zichzelf! : )

En toen was het tijd voor onze allerlaatste nacht in VALMEINIER. Snif snif!

Enkele weetjes:

–        Ryan en Mohamed hadden het geniale idee om om ter snelst een glas water op te drinken. Ryan won, ja met zo’n grote mond kon het ook niet anders : ) Natuurlijk wilde moni Fiona ook meedoen. Samaouel telde af … en Fiona won!

–        Aza laat graag weten dat ze iedereen mist, maar toch niet wil terugkeren omdat het hier super is!

–        Maya en Noa hebben schaduwen gemaakt op de muur van hun kamer met hun zaklamp.

–        Gisterenavond was er groot verdriet in de kamer van Arko: Zijn knuffel stiertje bleek gestorven te zijn, hij maakte immers geen geluid meer. Alessio en Arko hebben hem dan maar gereanimeerd.

–        Ludivine wil graag aan haar papa laten weten dat het skiën beter en beter gaat: het is supertof!

–        Hugo, Timmy, Arko en Ryan hebben op de grens met Italië geplast.

–        Iebe werd zat van al het slalommen op de skipiste.

–        Brent VH mist juf Eline!

–        Alessio noemde zijn ballon “Billy Cool”. Hij had wel veel verdriet toen zijn nieuwe vriend ontplofte!

–        Noa sprak tegen honden tijdens de wandeling.

Dit was dan het allerlaatste verslag van deze sneeuwklassen! Morgen na etenstijd zitten we namelijk al op de bus naar huis met ons skibrevet op zak! Jullie hebben ons 10 dagen moeten missen, maar het was hier echt de moeite waard! We hadden het voor geen geld ter wereld willen missen!

Bedankt mama en papa dat we mee mochten gaan!