SNEEUWKLAS DAG 5: 15 januari 2016

Het wordt alweer een schitterende dag! En hoe kunnen we de dag beter starten dan met een croissant!

En toen was het tijd voor de derde skiles! Iedereen nam vandaag de skilift naar hogere sferen.

Het skiën lukt steeds beter en de kinderen kwamen opvallend vrolijk het skikot binnen! Het zonnetje kwam vandaag ook tevoorschijn, dit is pas genieten!

Enkele belevenissen tijdens het skiën:

–       Lukas was bang om voor het eerst de skilift te nemen, hij schreeuwde zo luid dat er volgens Arno bijna een lawine ontstond. (Dit is natuurlijk niet gebeurd!)

–       Arko vond de skiles supertof, het lukt al aardig!

–       Enzo kan al goed skiën, enkel het afremmen wil nog niet zo goed lukken : )

–       Brent VH heeft met zijn groep de blauwe skipiste reeds onveilig gemaakt! Hij doet het voortreffelijk op de latten!

–       Ilah was even haar skistok kwijt tijdens het skiën, maar die is nu weer terecht.

–       Vic en Alessio zijn beste maatjes tijdens het skiën, ook al vallen ze veel.

–       Stan ging vandaag recht op zijn gezicht tijdens de skiles, maar hij heeft al zijn tanden nog!

Deze middag dronken we eerst een preisoepje gevolgd door een croque monsieur OF kip met rijst en zoetzure saus. De croque monsieurs gingen er zeer vlotjes in, sommigen aten er wel 6 na mekaar. Stan poseerde graag met de croque om zijn zus wat jaloers te maken. Al denk ik dat we al veel meer mensen jaloers kunnen maken met de dikke laag sneeuw en het zonnetje dat vandaag scheen. Juf Nele ontdekte tijdens de lunch dat Jarne zijn oren kan bewegen zonder ze aan te raken. Iedereen keek gefascineerd toe! Ook Thomas vond dit de max!

Er zijn ook kinderen die keihard staan te zingen in de douche, misschien moeten we Keelya inschrijven voor de Voice kids 2017!

Enkele kinderen zijn een bedrijf gestart: het loempiabedrijf. Alessio is de notaris!

Deze namiddag deden we een leeruitstapje en kwamen meer te weten over hoogtelijnen, we maakten een bergje van sneeuw en brachten er met touw hoogtelijnen op aan. Nadien noteerden we onze bevindingen in de sneeuwklasmap. Ilah vond het zeer leerzaam!

Om 16u was het weer smullen! Een donut en een warme chocolademelk stonden op ons te wachten. HEERLIJK!

We vullen nu snel ons dagboek in en werken onze kaartjes af, zodat we tijdig naar beneden kunnen gaan voor de zangstonde en het toneel. Tijdens het schrijven van de kaartjes, las Hanne elk woord voor dat ze noteerde. Lara vindt dit vooral erg raar. Ook schreef Hanne dat ze thuis ontslag neemt, maar van welke job dan?

AVONDMAAL

Voorgerecht: Groententaartje

Hoofdgerecht: Spirelli met tomaten en groentjes OF chipolata met aardappelen en bloemkool

Dessert: Frisco

Vanavond staat er nog een rustige avondactiviteit op het programma.

We kregen via juf Eline te horen dat het in België nat en triestig is en dat de gevallen sneeuw niet erg lang is blijven liggen. We vinden het jammer voor jullie, wij speelden vandaag immers in een dikke laag verse sneeuw met de zon op onze snoet. We hopen dat jullie niet al te jaloers zijn . . . of misschien toch wel. : )