Zaterdag 18 januari

Vandaag is het zaterdag! Juf Nele is jarig, ook zij wordt vandaag 29 jaar. We verrasten haar allen voor haar kamerdeur en ze kreeg veel cadeautjes. Meester Jonas was zo attent om een donut te kopen voor haar waar ze al zolang naar verlangde. Ook kreeg ze een heel grappige kaart …

Het was helaas niet voor iedereen een fijne ochtend. Simon viel immers uit zijn bed na een nare nachtmerrie over eten.

Het is een bijzondere dag vandaag, de moni’s namen vandaag even de taak van de leerkrachten over. Er stond dan ook een heus monispel op het programma. We moesten rond het hotel opdrachten uitvoeren.

’s Middags stond er ravioli op het menu. MMMMmmmm heerlijk!

In de namiddag gingen we UITERAARD weer skiën. Vandaag stond er wel een erg sterke wind, sommige liften waren hierdoor gesloten. Maar onze skimoni’s wisten wel andere leuke skipistes te vinden. Wat hebben de kinderen vandaag weer beleefd tijdens de skiles?

• Senne was te laat gestopt toen de pannenkoekenlift eindigde, zijn skimonitor zwaaide hem uit.
  • Ella viel op haar gezicht, gelukkig kon de skimoni en zijzelf ermee lachen.
  • Joke zorgde ervoor dat de skilift moest gestopt worden, omdat ze de veiligheidsbeugel niet naar beneden deed.
  • Senne vond een nieuwe manier om meisjes te versieren . . . haak ze vast aan de pannenkoekenlift! Hij vergat even dat je van boven naar beneden skiet en niet omgekeerd.
  • Onze gevorderde skiërs skieden vandaag over een rots en kwamen in de diepe sneeuw terecht.

Na een skiles volgt natuurlijk een heerlijke douche! Rania probeerde  het warme water te ontwijken terwijl ze in bad viel. En zo hadden wij bijna iemand met een gebroken been, niet op skilatten maar in het bad. Gelukkig is er niets aan de hand met Rania.                                                                  Ignas gaf achter het douchegordijn een privé concert. Milan wou wat meer afwisseling in het stemgeluid brengen en liet Ignas schrikken.

Het avondmaal:

Voorgerecht: tortilla chips met dipsaus

Hoofdgerecht: Stoofvlees met gebakken aardappelen en gestoofde worteltjes

Dessert: een heerlijk éclair

Vanavond stond er nog een leuke quiz op het programma. Quizploegen van Alsemberg, Huizingen en Lot namen het tegen elkaar op. Jullie kunnen al wel raden uit welke school de winnende ploeg komt . . .  Proficiat!

Omdat juf Nele jarig is en zij juf Marga hiervoor nog moet trakteren, is het verslag deze keer iets korter. Wij rekenen hiervoor op jullie begrip. : )