Zondag 19 januari

De papa van Louis is jarig vandaag! Hip, hip, hoera! Ook Nore, het nichtje van Ellen, wordt vandaag 7 jaar! Proficiat!!!

De nacht verliep over het algemeen zeer rustig…

…  al hadden ze in de kamer van Renske een discussie over eenhoorns en of ze al dan niet bestaan.

…  Sien riep in haar slaap: “Scheer je weg brulaap!”

… Helena:” Hier snurkt iemand in de kamer. ”Nadien ontdekte Nyah dat het Helena zelf was.

… Senne maakte Emile wakker door een plastiek zakje op te blazen en te laten ontploffen. Andere kinderen dachten dat het een sneeuwlawine was.

Zondag is rustdag, maar dat geldt niet voor ons! Om 8u30 waren we paraat aan het ontbijt, we konden vandaag ook roerei kiezen.

Na het ontbijt stapten we bij Baba op de bus en reden naar het dal. Daar maakten we een mooie wandeling naar Les Trois Croix. Onderweg werden er veel foto’s getrokken, met sneeuwballen gegooid, sneeuwmannen gemaakt en uiteraard gegleden!

Deze middag stonden er fish sticks met puree op het menu OF witte pens met appelmoes. Dat was voor velen een moeilijke keuze!

Na de maaltijd was het dan weer tijd voor de skiles. Met trots kunnen we melden dat nu ook de laatste groep beginners met de skilift naar boven ging en de pistes onveilig ging maken.

Enkele avonturen op de piste:

• Emile zijn ski viel uit tijdens de les. Zijn skimoni Franc riep naar hem: “Allé, kan jij je ski niet eens aandoen?” Emile nam wraak, beneden aan de piste remde Emile net naast Franc, die kreeg heel wat sneeuw in zijn gezicht.
  • De skimoni van Senne, Serge, zei tegen Senne dat hij naar rechts moest gaan. Senne ging naar links en botste tegen de laatste van zijn groep, zo viel de hele groep om als dominoblokjes. Toen waren ze een hoopje miserie!
  • Brecht draaide 360° op de skipiste. Hier voegt Emile graag het volgende aan toe: Hé, dat zijn 2 geodriehoeken.
  • Helena mocht vandaag met de skistokken van haar moni skiën. Dit vond ze keitof!
  • Luka: We hebben vandaag bijna een uur naast de piste kunnen skiën.  Emile en ik zijn tegen elkaar gebotst, onze ski’s raakten in elkaar. Toen ontstond er een klein gevechtje. En de moni begon ons ook nog te bekogelen met sneeuw.
  • Kiefer: Ik botste tegen Devon, die viel en maakte een driedubbele salto.
  • Hanna: De gevorderden zijn naar het snowpark geweest.
  • We zijn Nyah nog niet kwijt, al valt ze regelmatig een paar cm van de afgrond omver.
  • Maarten: We hebben een mevrouw op de piste zien vallen in een beekje. Onze skimoni heeft haar geholpen.
  • Sara: Senne wilde een sneeuwbal maken tijdens de skiles. Ik zei dat hij dit beter niet deed. Hij deed het toch en hij viel. Juf Nele werd vervolgens bekogeld met sneeuwballen door de skigroep. Maar haar wraak zal zoet zijn!
  • Merel viel net na de skilift, Ellen erbovenop en dan Amber net niet.
  • Kiefer stond te wachten aan de skilift. Maar liefst 3 vrouwen vielen aan/voor zijn voeten.

Na de skiles kropen alle kinderen lekker onder de douche. Emma gebruikte de haardroger om haar na de douche af te drogen. Daarna nam ze samen met Ellen een videoclip op met haar fototoestel met als titel: Combien de fromage?

NOG EEN EXTRAATJE:

• Graag willen we de volleybalploeg van Hanna feliciteren!  Ze hebben zich geplaatst voor de halve finale van de beker van Brabant!
  • Toen de kinderen hoorden dat de leerlingen van Sint- Genesius – Rode een Swingpaleisavond hielden en zagen dat de kinderen mooi uitgedost de trap afkwamen. Dachten verschillende kinderen dat het een SCHMINKPALEISavond was.

Vanavond is het dansavond, we gooien de beentjes dus los en dan kruipen we alweer onder de wol.

Dikke zoenen, van jullie kapoenen.