SNEEUWKLASDAG 2 : 13 januari 2016

En wat hebben we geleerd vandaag? We slapen beter in een bed dan op een bus!

Na het ontbijt was het eindelijk tijd voor onze eerste skiles! Iets waar velen van ons naar uitkeken.

Vooral de pannenkoekenlift was een attractie op zich! De kinderen hebben het echt goed gedaan voor de eerste keer! Velen zijn gevallen, maar met die dikke laag sneeuw, vielen ze zacht!

Stan vond het skiën erg gemakkelijk! Sommigen waren erg verbaasd dat het zo vlot ging vanaf de eerste dag. We zijn fier op jullie, iedereen heeft zich goed ingezet en kwam met de glimlach het skikot weer binnen.

Timmy vond meester Wim zeer lief, omdat hij zo eerlijk was te zeggen dat Timmy keigoed kon skiën.

Deze middag aten we een heerlijk tomatensoepje gevolgd door een hotdog OF  kip met gebakken rijst.

Na het middagmaal maakten we ons klaar voor een heus dorpspel, ook de leerlingen van Lot en Alsemberg speelden mee.

We kregen een plannetje van het dorp en mochten per groep van 5 een opdracht trekken. In totaal waren er 27 verschillende opdrachten. We moesten op een uur tijd zo veel mogelijk opdrachten uitvoeren. Zo moesten we de bioscoop gaan zoeken en kijken welke films ze zoal speelden, sneeuwballen mikken naar een doel, de specialiteiten gaan fotograferen in de plaatselijke bakkerij en nog veel meer.  Het was een speelse kennismaking met Valmeinier 1800.

De meesten vonden het spel erg leuk. We hebben ontdekt dat Alessio GEEN foto’s kan trekken. : )

Daarna was het tijd voor het vieruurtje: warme vanillemelk en een chocoladekoekje.

Ook moet er gezongen worden op sneeuwklassen! We kwamen samen voor de zangstonde en genoten daarna van het acteertalent van onze moni’s tijdens hun toneel.

AVONDMAAL

Voorgerecht: halve perzik met surimisalade

Hoofdgerecht: vlees, gebakken patatjes en worteltjes en erwtjes OF pasta met zalm

Dessert: chocolademousse

Rémi liet zijn potje chocolademousse vallen, dook onder de tafel om het op te rapen. Ondertussen stootte hij zijn onderlegger omver waardoor het dekseltje met nog chocomousse erop op zijn stoel viel en daar ging hij vervolgens op zitten. Bavo liet zijn goed hart zien en veegde de bruine cirkel van Rémi’s broek. (Na eerst eens goed te lachen natuurlijk.)

De avondactiviteit van vandaag: DANSAVOND!

De allereerste kamerprijs gaat naar . . .  Vic en Enzo. Proficiat jongens, jullie kamer lag er prachtig bij!

Rémi laat graag weten dat hij elke avond naar het uitzicht kijkt: Het is hier zo mooi!

Voor de gelegenheid maakte Thomas een sneeuwklasgedichtje:

Onze moni’s zijn leuk, we lachten ons een breuk.

Sommigen vielen heel veel, ze keken zelf wat scheel.

We hielpen elkaar, er was geen enkel gevaar!

We voelden onze benen niet meer, maar morgen doen we het nog een keer!

We speelden een spel, we liepen toen erg snel.

We hadden 9 kruisjes en koude vuistjes.

We dronken warme melk, een tasje en een koek voor elk!

Graag willen we iedereen geruststellen: We vernamen via de media dat er op 200km van hier een lawine zou geweest zijn. Wij waren ons hier niet van bewust. Er zijn wel een paar leerwandelingen afgeschaft, maar er zijn genoeg mooie dingen om hier in de buurt te bekijken.