SNEEUWKLASDAG 1 : 12 januari 2016

Wellicht keken jullie al uit naar ons eerste verslagje, hier komt het dan:

De rit richting Valmeinier verliep zeer vlot, we hadden dan ook 2 TOPchauffeurs: Luc en Salvatore of beter Salva voor de vrienden. Zij blijven ook de hele periode bij ons om ons hier in Frankrijk nog naar enkele mooie plekjes te brengen.

Op de bus hebben Nathalie en Ludivine een LUXE- tent gemaakt, Brent VH heeft juf Nele en meester Wim woordpuzzels laten maken zodat ze zich niet konden vervelen op de bus, Winona heeft de hele nacht en ochtend gepraat over ketchup, Bryan en Brent hebben huisjes gemaakt op Minecraft. Maar uiteindelijk is iedereen dan toch in slaap gevallen.

De kinderen van Lot noemen onze meester steeds meester William, misschien kunnen we deze bijnaam gedurende de hele sneeuwklassen gebruiken!

We kwamen rond 9 uur aan in Valmeinier 1800, meteen tijd voor een ontbijtje. We kunnen moeilijk beschrijven hoe mooi het hier is.

Na het ontbijt klommen we tot het 4de verdiep om de kamers te installeren, daarna gingen we naar het skikot om ons skimateriaal te passen. Helm, skibotten  en latten, CHECK! In de kamer schrok Noor zich echter rot toen ze dacht dat er een telefoon in de badkamer hing, toen ze deze even wilde testen  bleek het een haardroger te zijn. Gitte was erg blij toen ze veel briefjes vond bij het uitpakken van haar valies.

Deze middag dronken we eerst een heerlijk bloemkoolsoepje, daarna konden we kiezen tussen vol au vent of balletjes in tomatensaus. Vooral de balletjes waren erg in trek. Maar blijkbaar was ook moni Dietske erg in trek als gesprekspartner aan de tafel, vooral Alessio en Arko reserveren graag een plaatsje aan haar tafel voor de komende dagen.

Daarna was het eindelijk tijd voor SNEEUWPRET! Er ligt hier een massa sneeuw aan het hotel en er bleef maar verse sneeuw bijvallen. De kinderen waren dolenthousiast en begonnen sneeuwballen te gooien, te glijden van de bergjes, sneeuwmannen te maken en nog veel meer. Om het met de woorden van Ilah en Gitte te zeggen: HET WAS ECHT DE MAX

Lukas vond vooral het sneeuwballengevecht leuk, het eten heerlijk en ook de bedden en kussens liggen hier blijkbaar goed!

We hebben Tom ingegraven in de sneeuw, we zullen hem morgen wel gaan zoeken : )

Na de sneeuwpret was het tijd voor een verkwikkende douche!

AVONDMAAL

Voorgerecht: bladerdeegje met kaas

Hoofdgerecht: cordon bleu met pepersaus en broccoli OF vlinderpasta met groentjes

Dessert: éclair

Als avondactiviteit hebben we met onze geweldige moni’s Fiona en Dietske kennismakingsspelletjes gespeeld. Het was een fijne afsluiter van een leuke, maar vermoeiende dag!

Graag willen we ook Clara een SUPERMEGAFORMIDASTISCHE verjaardag toewensen! Zus Noor is je niet vergeten!