Donderdag 16 januari

Hip hip hoera! Ook vandaag is er iemand jarig. We willen van hieruit meester Alex een gelukkige verjaardag wensen, hij wordt toevallig ook 29 vandaag : )

Toen we vandaag wakker werden en de gordijntjes openden, zagen we de bergen met sneeuw. Onze dag is al goed! Amber schrok wakker en ontdekte dat Merel bij haar op het hoofdkussen lag.

Gekste conversatie van de dag:

Denver zingt YMCA.

Devon: Kakel niet zo, je bent toch geen kip.

Denver: TOK TOK

Ook Ella begon te zingen. Dat bezorgde Hanna een ochtendhumeur.

We genoten van een stevig ontbijt en trokken vervolgens onze warme skikledij aan en vertrokken voor een wandeling. Hier in Valmeinier is wandelen nooit saai! Hier en daar zijn er stukjes waar we lekker naar beneden kunnen glijden, dit deden we dan ook! Met een vuilzak in de hand, komen we door heel het sneeuwklasland.

Nyah doet echter aan zakglijden zonder zak. Ze was hier echter wel niet van op de hoogte. Renske en Ellen gleden dan weer tegen Sarah aan.

Sara kreeg tijdens de wandeling sneeuw in haar gezicht door Louis. Louis: Sorry, ik wilde op Kiefer gooien. : )

Na een glij-wandeling naar beneden, bracht de bus ons weer naar boven. Wat een luxe!

Deze middag konden we kiezen tussen balletjes in tomatensaus OF hotdogs. Sommigen konden niet kiezen en namen gewoon beide.

Tijd voor de eerste skiles! De beginners werden verdeeld in 2 groepen: de rode en de blauwe groep. De gevorderden deden eerst een testje en werden vervolgens ook verdeeld in 2 groepjes. De kinderen kwamen na de skiles terug aan in het hotel: enthousiast, maar moe. Hier zijn enkele reacties:

Emile: Onder leiding van onze skimoni mochten we langs de kant van de piste in de diepe sneeuw skiën, ik viel echter en kreeg mijn ski niet meer uit de sneeuw. De moni zei daarop: Tombé, olé, olé! Sien kon er wat minder om lachen, toen ze haar ski verloor door de valpartij van Emile. Maar als een echte gentleman ging Emile haar ski terug halen.

Marie: We hebben sprongetjes gemaakt over een heuveltje. De meesten vielen nog in het begin.

Louis: Ik viel van de pannenkoekenlift, maar hield hem nog steeds vast en werd zo verder getrokken.

Simon heeft een tip: Wanneer je op de skipiste je helm even wil afzetten om je bril goed te zetten, zet die dan niet neer op de grond. Die rolt immers van de berg naar beneden.

Rania: Senne viel steeds. Waarop zijn skimoni Serge vroeg: Heb je Jupiler gedronken misschien?

Kiefer: Onze skimoni zei dat we morgen reeds de lift gaan nemen en op een echte skipiste gaan skiën. (groep beginners)

Roderic heeft ook een uitschuivertje gemaakt, waarbij hij zijn ski’s en stokken kwijtraakte.

Arthur praat Engels en Frans door elkaar met de moni. Hij kreeg van de strengste moni “Franc” ook een complimentje dat hij het goed deed op de piste!

We kunnen alle ouders geruststellen: alle kinderen geraakten tijdig en ongeschonden terug in het hotel.

Na de skiles moet er uiteraard gedoucht worden. Een saaie bedoening denken jullie? Ook in de badkamer valt er heel wat te beleven.

Joke en Sien dansen in de douche, enkel en alleen omdat ze nog niet gevonden hadden hoe ze het water kouder konden maken. Daarna viel Sien ook nog eens toen haar kamergenoten per ongeluk het licht van de badkamer uit deden toen Sien nog onder de douche stond.

Bij Arthur viel het douchezeil naar beneden toen hij zich waste.

Maarten had dan weer wat pech. Na het doen van zijn grote boodschap hoorde hij gegiechel in de kamer. Bleek dat Simon het wc-papier verstopt had. We vrezen voor Simon dat Maarten wraak zal nemen.

Dagelijks wordt de properste kamer beloond met een trofee en een heerlijk tablet chocolade. Emile en Senne gingen met de prijs aan de haal. Proficiat mannen!

Na het avondmaal keken we naar het toneel en gaven we nog eens het beste van onszelf tijdens de zangstonde.

Moe maar voldaan, zullen we nu slapengaan. We kijken al uit naar morgen, veel pret en geen zorgen. Veel lachen en vallen tijdens de ski … maar naar huis willen we nog ni!

Groetjes van de zesdeklassers!