Dinsdag 14 januari =  vertrekdag

Omstreeks 21u vertrok de bus in Huizingen met 33 dolenthousiaste kinderen van onze school. De leerlingen van de Springveer van Alsemberg zaten ook bij op de bus.

Baba en Ath waren onze buschauffeurs, al had  Arthur Ali Baba verstaan. In de bus werd er heel wat gebabbeld, vooral Emile was goed op dreef en vertelde het ene verhaal na het andere. Femke kreeg er wel wat hoofdpijn van en Sara Amir kon er niet door slapen.

Milan zong (vals) in de bus, een moni kwam hem vragen te zwijgen. Ze was niet erg onder de indruk van zijn zangtalent.

Amber en Merel hadden de slappe lach op de bus door een misverstand. Ze waren beiden met iets anders bezig, met deze conversatie tot gevolg:

Merel: Wat zou dat gebouw zijn? (wijst door het raam naar buiten)

Amber: (Druk rommelend in de rugzak.) Dat is hier een kotszakje!

Merel: Dat is toch eerder een museum, denk ik.

Rania en Sara hielden al een heuse fotoshoot in de bus. Ze wisten echter niet dat op al hun foto’s Joke en Sien met gekke bek op de achtergrond bij op de foto stonden.

Slapen op een bus bleek toch niet zo evident, al had Simon hier geen moeite mee! Simon sliep zo vast dat hij moeilijk wakker te krijgen was. Maarten heeft hem uiteindelijk dan maar goed wakker geschud. Daarna plaagde Simon Maarten wat toen hij moest plassen door watergeluidjes te maken.

De rit verliep vlekkeloos, we kwamen zelf wat vroeger aan dan voorzien.

Woensdag 15 januari: dag 1

We wensen de mama van Arthur een geweldige verjaardag toe. Arthur zegt dat het cadeautje nog volgt J 29 jaar was het zeker? ; )

In de voormiddag maakten we ons bedje op en de kleren kregen een plekje in de kast. Daarna gingen we onze skibotten en helm passen. Zo kunnen we morgen meteen van start.

’s Middag konden we kiezen tussen macaroni met ham en kaas OF gebakken rijst met groentjes. De meesten kozen voor macaroni. De macaroni vonden ze een beetje plat. We hebben kritische gasten mee!

Na de maaltijd speelden we een dorpspel, we werden hiervoor verdeeld in groepjes met kinderen van Huizingen, Alsemberg, Lot en Buizingen. We leerden niet enkel andere kinderen kennen, maar ook de omgeving!

En dan was het tijd voor sneeuwpret! Het hoogtepunt van de dag voor velen. Hierbij enkele reacties:

Louis: Ik at wat sneeuw op tijdens het zakglijden. Het was NIET lekker!

Denver: Ik maakte een achterwaartse salto in de sneeuw.

Devon: Ik gleed  van de berg en nam Luka onderweg mee, waarna Luka meteen leerde vliegen.

Senne en Brecht oefenden hun koprol in de sneeuw.

Dylan en Kiefer zagen er achteraf uit als een sneeuwman.

De kinderen hebben de juffen kunnen overtuigen om ook zak te glijden.

Emile nam een hele portie sneeuw mee naar zijn kamer, verstopt in zijn broek.

We willen toch ook even melden dat er geen kinderen gewond geraakt zijn bij het glijden, salto’s maken, koprollen oefenen . . .

Nadien konden de kinderen genieten van een heerlijke douche. Helena gleed in spagaat in de douche en Roderic maakte van de badkamer een zwembad. Ignas zijn onderbroek werd gestolen uit de badkamer door zijn kamergenoten. Gelukkig kon hij hier zelf hartelijk om lachen.

Er is eveneens een haardroger aanwezig in de badkamer. Ideaal om je onderbroek mee te drogen vond Senne!

Ons avondmaal:

Voorgerecht: worstenbroodje

Hoofdgerecht: Cordon blue met patatjes, wortels en erwten.

Dessert: een ijsje

We deden nog een korte avondactiviteit: een stop- motion filmpje maken met kleifiguurtjes en daarna nog een gezamenlijke zangstonde.

Emma wilde haar mama, papa en zus bedanken voor de mooie cadeautjes in haar valies. En toen  riepen Arthur, Maarten, Senne, Roderic, Emile, Nyah, Kiefer, Louis, Brecht en Sara:” JA, WIJ OOK.” Bij deze is dat dus gebeurd!

Ook willen we speciaal de groetjes doen aan KAWTAR, die helaas niet mee is. We denken wel aan je!

We kijken heel erg uit naar onze eerste skiles. Groetjes van ons allemaal en tot morgen!