Vandaag zijn we woensdag 11 januari, de meter van Julie De Vlieger is jarig. We willen haar dan ook van harte feliciteren!

Iedereen heeft vannacht goed geslapen, of toch bijna iedereen . . . Hier en daar werd er immers wat gesnurkt.
Na een heerlijk ontbijtje, vertrokken we op wandeling naar Valmeinier 1500. We probeerden mooi op de weg te blijven, maar door de hevige sneeuwval was de weg hier en daar moeilijk te vinden. Dit vonden we niet erg, wegzakken in de diepe sneeuw zorgde voor heel wat grappige momenten. Onderweg kwamen we een hond tegen, die we de naam Bobo gaven, hij wandelde de hele voormiddag met ons mee.

In Valmeinier 1500 stond de bus ons op te wachten om ons terug naar het hotel te brengen. Tijdens de busrit had Yannick hondenpoep aan zijn schoenen hangen, de hele bus rook daarnaar! In het hotel stond er een heerlijk middagmaal op ons te wachten. Bijna alle kinderen kozen voor “de hete hond”. Het heeft gesmaakt!

Toen was het tijd voor onze eerste skiles.

Enkele reacties van kinderen na de leerwandeling en de eerste skiles:

* Kaat: Ik dacht dat skiën helemaal niet tof zou zijn, maar ik heb mij heel goed geamuseerd.

* Caro VL: Ik vond de pannenkoekenlift zeer leuk.

* Liese: Skiën blijkt niet saai te zijn, ik wil het elke dag doen!

* Nel is wel veel gevallen, maar vond het toch leuk en kijkt al uit naar morgen.

* STijn V: Aiki is van de pannenkoekenlift gevallen, dat was grappig!

* Bryce: Het was een supertoffe leerwandeling doordat we in de diepe sneeuw mochten spelen en glijden.

* Zoë is tijdens de wandeling tot aan haar buik in de sneeuw gezakt.

* Bradshaw: Ik vond het grappig toen ik in de sneeuw stond en het tot aan mijn navel kwam en ik steeds viel.

* Lise: Het sneeuwballengevecht en de diepe sneeuw waren leuk.

*Nathan: Ik ben gevallen van de pannenkoekenlift en gleed dan achteruit, dat was wel niet de bedoeling.

* Julie: Het zijn hele goede pistes.

* Dina: Ik ben in het net gevallen. (Zo voelt een visje zich dus.)

* Gladys: De skimoni noemde me saucisse toen ik van de pannenkoekenlift viel.

* Conrad: De skimoni liet ons veel jumpkes doen.

* Caro VD: Zoë is op mij gevallen. Letterlijk dan.

* Stijn H is gebotst tegen de skimoni, de skimoni is ongedeerd!

* Laura: De eerste skiles was supertof, toch ben ik 3 keer gevallen en het eten is hier superlekker!

* Jonas: Bij het van de berg komen, ben ik in de sneeuw gedoken. Tijdens het sneeuwballengevecht zat ik vast in de sneeuw en iedereen bekogelde mij.

Na het skiën namen we een douche en maakten we ons klaar voor het avondeten. Ziehier het menu:
* Tomaat garnaal.
* Kalkoenfilet met gebakken aardappeltjes, witte kool en pepersaus.
OF
* Pasta met een vegetarische tomatensaus.
* En een ijsje als dessert.

De buikjes zijn gevuld, klaar voor het avondspel. 1 tegen allen! (De opdrachten kunnen jullie op de foto vinden.) We zijn erin geslaagd alle opdrachten binnen het uur te vervullen. Als tegenprestatie gaan de moni’s een dag lang alle refterklusjes doen.

Wij kruipen nu in ons bedje. Tot morgen.

Maar dit wilden we jullie toch nog even melden:
– Rowan zijn valies ging niet open. Als je een valies met code hebt, zorg dus dat je dan de JUISTE code kent! 🙂

– Douglas heeft gisteren zijn tanden gepoetst met een washandje. Gelukkig heeft hij nu een nieuwe tandeborstel!

– Kaat heeft met zonnecrème haar gezicht vol smileys gezet.

– Toen Caro VL nog half in slaap was vanmorgen, begon Julie te gillen: KIJK, MIJN PYJAMA GEEFT LICHT!!!

– Vanmorgen rook de kamer van Lucas, Bryce, Prince en Douglas naar de protjes van Prince. Prince is met pyjama gaan slapen gisteren, maar bij het wekken ontdekten we dat Prince enkel nog zijn slipje droeg. Beetje warm gehad vannacht?

– Simon was tegen deur gebotst toen hij ‘s nachts naar de wc wilde gaan.

– Stijn V en Jonas hebben de eerste kamerprijs gewonnen. Ze wonnen een reep chocolade. (De juffen waren zo verwonderd dat ze toch zijn gaan controleren, de kamer was inderdaad SUPERNET!)

er zijn geen afbeeldingen gevonden