er zijn geen afbeeldingen gevonden

Iets voor 21 uur gisterenavond namen we afscheid van onze mama, papa, broer, zus,grootouders … en weg waren we.

Rond halftwaalf stopten we in Luxemburg om nog even de beentjes te strekken, een plasje te maken en nog iets kleins te eten of te drinken. Daarna ging de reis verder richting Frankrijk.

Bijna aangekomen kreeg de bus voor ons wat moeite om de berg op te geraken. Alle leerkrachten en moni’s sprongen spontaan recht om te helpen duwen, MET SUCCES! De leerlingen van onze bus vonden dit enorm grappig en begonnen dan ook volop foto’s te trekken!

Het uitzicht boven op de berg is waanzinnig knap! Een dikke laag sneeuw om zacht te vallen en een stralende zon om ons warm te houden. Na een ontbijtje met warme chocolademelk moesten we onze skibotten, latten en helm gaan halen. Nog even de koffers leegmaken en daarna ETEN!

De leerlingen konden kiezen tussen balletjes in tomatensaus en macaroni met ham en kaas. Toch vonden sommige leerlingen het een goed idee om deze gerechten te combineren : )

Na de middag hebben we een dorpspel gedaan, zodat we het dorpje Valmeinier 1800 wat beter leerden kennen. Daarna even sneeuwballen gooien en neerploffen in de sneeuw.

Dit stond er vanavond op het menu:
*Quiche Lorraine

*Aardappelen, wortelen en erwtjes en Cordon Blue
* Ravioli met rode pesto

* éclair of fruit

Volgens Simon is het eten hier zeker “ça va”.

Vanavond deden we nog een quiz die de moni’s in elkaar staken. We hebben al heel wat West- Vlaamse woorden geleerd! De overwinning ging naar de Yeti’s! (Van onze school zaten Rowan, Kaat, Marie en Ismaël in die groep.) Van harte gefeliciteerd!

We zullen vannacht goed slapen, morgen zijn we er terug met meer nieuws, hopelijk tot dan!