Onze school werd tweede in een internationale wedstrijd van plooifietsenbouwer Dahon, die op zoek ging naar originele plooifietsprojecten. Dat Basisschool Huizingen in de prijzen valt, wekt weinig verbazing.

Even herinneren: twee jaar geleden kocht de school met subsidies van de provincie en steun van de ouderraad vijftien plooifietsen aan.  Bedoeling: de fietsen zo vaak mogelijk gebruiken voor uitstapjes. Achterliggende gedachte: een oprechte bekommernis om veiligheid, milieu en kostenbeheersing. De beloning: een gloednieuwe plooifiets…

En nu? De nieuwe plooifiets wordt telkens voor drie maanden uitgeleend aan een bekende Vlaams-Brabander, die tijdens zijn ritjes foto’s moet nemen. Op die manier krijgt de plooifiets extra aandacht. De eerste ‘eigenaar’ van de plooifiets is schepen van onderwijs Jo Vander Meylen. Over drie maanden kiezen de leerlingen van GBS Huizingen een nieuwe streekgenoot die dan opnieuw drie maanden lang met de fiets mag rijden.

Meer weten? Klik door naar de reportage op Ring-TV <klik>