Grootoudersfeest GBS Huizingen (22/10/2014)

Ze waren om op te eten, de ukjes en ukken van onze kleuterschool in hun enthousiaste zoektocht naar Wally. Even hard zochten de oma’s en opa’s tijdens de spetterende show naar ‘hun’ kleine Wally. Eens hun hartendief gevonden, werd het spektakel pas écht grandioos. Als je eigen kleinkind op het grote podium in CC de Meent staat, wordt de wereld immers plots zoveel  mooier…

Er verandert zoveel. Ook de opa’s en oma’s van vandaag zijn niet meer de grootouders van dertig jaar geleden. Maar wat gebleven is en nooit ofte nimmer zal veranderen, is de liefde die grootouders koesteren voor hun kleinkinderen.
Naast de zoektocht naar Wally was precies die liefde tijdens dit grootoudersfeest weer de grote constante: de trotse, blije glimlach op de gezichten van alle oma’s en opa’s, de dankbaarheid om het fantastische geschenk dat zij bij elke ontmoeting in hun kleinkinderen zien.  Voor de kinderen en kleuterjuffen was dit de mooist denkbare beloning voor het harde werk tijdens de voorbereiding van het feest.

Leuk detail: mee dankzij ‘onze’ rasverteller meester Jo, de vroegere directeur van onze school en tegenwoordig schepen van onderwijs en jeugd van de gemeente Beersel, vonden alle opa’s en oma’s op het einde van de voorstelling hun eigen kleine Wally behouden terug.