Sneeuwklassen: maandag 12 januari 2015

Het opstaan gaat al moeizamer. Na een stevig ontbijt met een zachtgekookt eitje stonden we al wat steviger op onze voeten en dus ook op onze ski’s!

Het zonnetje was alweer van de partij! We hebben het echt getroffen met het weer. Het skiën gaat steeds vlotter. De juffen hebben het al moeilijk om de gevorderden bij te houden. We zijn benieuwd naar onze brevetuitreiking morgen, dan weten we welk niveau we tijdens de skilessen behaalden.

Na de skiles stond er alweer wat lekkers op het programma: croque monsieur OF chicken nuggets met groentenpuree. Sommigen kinderen maken hier ook vreemde combinaties, we besparen jullie graag de details.

Daarna was het tijd voor een leeruitstapje. We leerden over hoogtelijnen en aan de hand van een stappenplan moesten we zelf een bergje maken uit sneeuw en er hoogtelijnen op aanbrengen. We leerden ook waarvoor hoogtelijnen dienen.

We moesten tijdig terug naar het hotel vertrekken om onze act nogmaals in te oefenen! Ook keken we naar de ontknoping van het toneel en was er tijd voor karaoke!

Avondmaal = feestmaal:

Voorgerecht: trio van hapjes (rauwe groentjes met cocktailsaus, kippenboutje en mini worstenbroodje)

Hoofdgerecht: vol – au – vent met frietjes

Dessert: taart

Het was dankavond, op zo’n avond doet elke school een act en bedanken we ook alle mensen die deze sneeuwklassen mogelijk maakten. Denk maar aan de mensen van de keuken, het poetspersoneel, de moni’s, de skimoni’s . . . Het was een fijne avond, onze act was ook schitterend!

Wie benieuwd is, moet zeker naar de fotoavond komen, dan brengen we de dansact graag nog een keer voor onze ouders!

Graag willen we nog eens in het bijzonder de groetjes doen aan Meriam, Ayoub en Imke! We hebben al veel aan jullie gedacht en hopen dat jullie al uitkijken naar onze terugkomst.

We sluiten graag af met een gedichtje:

Op sneeuwklassen in Valmeinier,

Viel het weer zowat alle dagen mee.

Een heerlijk zonnetje en weinig wind,

Dat maakte de sneeuwklassers goed gezind!

Shana, Thuline en Julie waren topmoni’s echt,

Dat hebben we hen vandaag met een kaartje en cadeautje ook gezegd!

Van de skimoni’s krijgen we morgen ons brevet,

Maar nu zijn we moe en gaan we naar ons bed!

Morgen een nieuwe dag, de laatste al!

We gaan het hier missen in elk geval!