In 2015 wordt onze school in de Beerselse kindergemeenteraad vertegenwoordigd door Sien Van Belle (vierde leerjaar, juf Sarah), Kobe Govaert (vierde leerjaar, juf Sarah) en Rune Marcelis (vierde leerjaar, juf Caroline).

Alle kinderen van het vierde en het vijfde leerjaar konden zich kandidaat stellen. Zes jongens en twee meisjes durfden de uitdaging aan.

Op woensdag 10 december stelden Kobe, Timmy, David, Rune, Claudia, Ethan, Sien en Brent zichzelf en hun plannen en ambities voor aan de leerlingen van het tweede tot het zesde leerjaar.

Op donderdag 11 december werd er gestemd. Helemaal officieel, met oproepingsbrieven, stembrieven, een heuse stembus en echte stembureaus, samengesteld uit leerlingen.

Na de stemming werden in opperste geheimhouding de stemmen geteld en herteld. Het werd een echte nek-aan-nek-race tussen meerdere kandidaten.

Sien, Kobe en Rune gingen uiteindelijk met de meeste stemmen aan de haal. Zij zijn nu al zeker van een zitje in de volgende kindergemeenteraad. Tijdens de installatievergadering in januari zal in elk geval één van hen tot kinderschepen voor onze school gekozen worden. En wie weet komt ook de kinderburgemeester volgend jaar uit GBS Huizingen…