Donderdag 12 en vrijdag 13 juni was het eindelijk zover! De kleuters van de derde kleuterklas en de leerlingen van het eerste leerjaar van de gemeentelijke basisschool Huizingen gingen voor de eerste keer op tweedaagse naar Hanenbos.

Het was een ganse organisatie met 104 kinderen alles in goede banen te leiden.

Er stonden heel wat activiteiten op het programma zoals: een fotozoektocht, spelen in het bos, het Hanenbospad verkennen, spelen met sportmateriaal, spelen op de speeltuin, waterballonnen gooien en nog veel meer…

Rode draad door het verhaal was Zoem, de bij. Samen met Zoem de bij moesten de kinderen op zoek naar de dief van de honingpot.

De juffen van het eerste leerjaar maakten ook tijd om samen met de kleuters spelletjes te spelen en elkaar zo beter te leren kennen.

De overnachting was voor de kinderen én de leerkrachten een fantastische ervaring. Deze tweedaagse is zeker voor herhaling vatbaar!