Het jaarlijkse carnavalsfeest in de gemeentelijke basisschool Huizingen begon dit jaar net een tikje anders. Alle leerkrachten, overeenkomstig het jaarthema uitgedost in roodgestreept Wally-kostuum, waren immers ‘vermist’. Pas na een vrolijke zoektocht konden de feestelijkheden écht beginnen.

Rond 10.15u vertrok de carnavalsstoet. De kakelbonte bende carnavalisten, een handje geholpen door een stralend lentezonnetje, bracht een heleboel kijklustigen op de been.

Op het gemeenteplein gingen de kinderen even helemaal uit de bol. De kleuters dansten een prachtige versie van de Maya-dans. Het eerste, tweede en derde leerjaar ging voor Bewegen is gezond van Kinderen voor kinderen en de leerlingen van vierde, vijfde en zesde leerjaar kozen met Uptown Funk van Bruno Mars voor het wat ruigere werk.

Na de stoet werden alle kinderen getrakteerd op frietjes. In de kleuterschool speelden enkele mama’s ‘frietkot’, in de lagere school stond zowaar een echt frietkraam. Het was even aanschuiven, maar dat hadden de kinderen graag over voor een puntzak vol heerlijke frietjes.

Na de middagpauze stonden er nog heel wat ludieke activiteiten op het programma. De kleuters speelden samen met hun juffen allerlei leuke spelletjes. In de lagere school zorgde een laddercompetitie voor heel wat animo. De winnaars van de laddercompetitie kwamen tegen elkaar uit, waarbij uiteindelijk het zesde leerjaar de eer moest laten aan… het eerste! Eindwinnaars en daarmee meteen ook prins en prinses carnaval werden Sam Springael en Emma Amir Kahriz.

Om een heerlijke dag in volle ‘ambiance’ af te sluiten, galmde Bruno Mars nog eens door de luidsprekers. Juffen, meesters en leerlingen gaven nog éénmaal het beste van zichzelf en vertrokken –sommigen moe, maar iedereen heel tevreden- naar huis.