Gisteren namen we met onze leerlingen voor de 10de keer deel aan de dikke truiendag. In de kleuterschool kwamen Wollo, het schaap en Watson, het varken langs om de kleuters aan te sporen om mee te helpen aan het verminderen van de uitstoot van CO2. De bomen werden warm ingeduffeld en de kinderen pimpten hun muts!

In de lagere school werden de leerlingen op een ludieke manier bewust gemaakt van de opwarming van onze aarde. Tijdens de lessen W.O. kregen ze hier meer uitleg over. De verwarming werd enkele graden lager gezet, computers werden uitgezet, de verlichting gedoofd en de kinderen dansten en zongen om het warm te krijgen.

Als afsluiter van de week werden de palen op onze speelplaats omgedoopt tot echte “knuffelpalen”!

Jullie lezen hier meer over in onze volgende Kriebel…